054-2281008 yi00ye@gmail.com

מים קשים ומים רכים

מים קשים הם מים המכילים סידן ומגנזיום. ככל שריכוז המינרלים במים גבוה כך נחשבים המים למים קשים. מקור המים הקשים הוא משאיבה המתבצעת באקוויפרים העשירים בסלעי סידן (גיר) ודולומיט. המים ממיסים עם הזמן את המינרלים מן הסלעים וכך מתקבלים מים בעלי ריכוז של סידן ומגנזיום גבוה.

הסידן חשוב לגופינו שכן הוא חיוני לבניית עצמות הגוף ותהליכי גוף אחרים. המגנזיום בעל תפקיד חיוני בתפקוד מערכת העצבים והשרירים, ומסייע בהפיכת הסוכרים בגוף לאנרגיה.

למים הקשים יש השפעה על מכשירי החשמל בשל משקעי האבנית הפוגעים בתקינותם ופעילותם לאורך זמן.

קשיות המים נמדדת ביחס שבין שני המינרלים: סידן ומגנזיום. ככל שריכוז המינרלים גבוה יותר במים הינם נחשבים למים " קשים " .

 

מים רכים – ריכוך מים היא פעולה המפחיתה את ריכוז יוני הסידן או המגנזיום במים קשים. מים קשים הם מים המכילים ריכוז נמוך של אבנית. מים רכים בריאים יותר וחסכוניים יותר, במובן שהם מביאים לחיסכון משמעותי בחשמל ובחומרי ניקוי למיניהם. ריכוך מים הוא תהליך שמתבצע על ידי מערכות מיוחדות. ניתן להתקין את המערכות במפעלי תעשייה, שטחים חקלאיים ובתים פרטיים. בעזרת מערכות שהופכות את המים בברזים למים רכים.

היתרונות בשימוש במים רכים:

  • מניעת אבנית – כתוצאה מריכוז נמוך של סידן ומגנזיום, הם לא גורמים להצטברות אבנית, לכן אין צורך בהסרה תקופתית של משקעי אבנית בקומקום החשמלי, מדיח הכלים או מכשירי חשמל אחרים המחוברים לברז המים.
  • אספקה רציפה – חשובה בעת שימוש בהפעלת מכשירי חשמל בעלי תכניות עבודה רציפות, לכן יש המשתמשים במערכת אוטומטית כפולה לריכוך המים.
  • שיפור איכות המים – מים רכים מורידים את הקשיות בצנרת ובברז המים.